Børnehave

Børnehaven er delt op i to grupper for de ca. 2,8-4-årige og én gruppe for de ca. 4-årige – skolestart.

Børnene flytter gruppe ud fra principperne: fysiske rammer, modenhed, kammerater.

I børnehaven vægter vi relationen blandt børn og voksne højt og glædesfyldt leg er en vigtig del af dagen. Vi er meget ude og delt i små grupper, hvor vi laver aktiviteter tilrettet mod gruppens alder og udvikling.

Vores hverdag er præget af en fast rutine, og indeholder flere ture ud af huset. I perioder deltager de ældste i leg og bevægelse som er et tilbud for hele kommunen og de går også til svømning. Vi vægter kendskab til lokalmiljøet og har tæt adgang til bibliotek, svømmehal og en masse grønne områder.

For den ældre børnehavestue, er der mod skolestart planlagt besøg på skolerne og vi har fokus på førskole opgaver og bogstavkendskab.

børnehave

Dagens gang:

6.30-7.30: Vi starter dagen i fællesskab, hvor vi spiser morgenmad sammen.

7.30-10.30: Vi fordeler os på stuerne/på legepladsen, hvor vi går i gang med dagens aktiviteter.

10.30: Vi holder samling på stuerne eller udenfor hvis vejret er til det.

11-00: Vi spiser frokost, som barnet medbringer hjemmefra.

12.00-14.00: De mindste børn bliver tilbudt at sove til middag, i mens de andre børn leger på legepladsen. I dette tidsrum afholder personalet pauser og laver andet pædagogisk arbejde. Der er altid nogle voksne tilknyttet børnehaven, til at være sammen med børnene på legepladsen.

14.00: Vi spiser eftermiddagsmad og de børn som har sovet, bliver vækket. I børnehaven vækker vi ikke børnene tidligere end kl. 14.00.

Resten af dagen leger børnene på stuen eller på legepladsen, indtil de bliver hentet.